Az irodai lét titkai

2017. május 29. - Kontent

Milyen a jó munkakörnyezet? Milyen felszereléssel, elrendezéssel érdemes egy irodát létrehozni, hogy kellően hatékony és rugalmas legyen a munkavégzés? Mint az élet számos területén, itt is meg kell találni az ideális egyensúlyt.

im-telekom-career-center-tcc-in-bonn-konnen-sie-uns-z-b-im-rahmen-von.jpg

Fotó: glassdoor.com- Telekom német irodája

A Telekom nagy hangsúlyt fektet arra, hogy lehetőséget adjon a távmunkára, ami az Y a és Z és az X generáció számára is flexibilissé teszi a munkavégzést, hiszen így feladatai beosztásáról bizonyos mértékig a munkavállaló dönthet. Bizonyos, helyhez kötött munkakörök esetében persze kizárt az otthoni munkavégzés, jellemzően ezek az ügyfélkapcsolattal, műszaki help desk funkciókkal, bolti, értékesítési tevékenységekkel foglalkozók esetében van így. Az irodai környezetben dolgozók zömének esetében azonban elérhetővé tehető a távmunka, amit az elmúlt év során eredményesen beépített a Telekom is az itt dolgozók hétköznapjaiba. A tapasztalatok mind munkavállalói, mind pedig munkáltatói oldalról pozitívok, ami egy nagyon fontos, épülő bizalmi kapcsolatra utal. Viszont azt sem szabad elfelejteni, hogy a távmunka nem a klasszikus értelemben vett teljes home office-t jelent, vagyis a munkavállaló még így is a héten legalább 3-4 napot az irodában tölt. Azaz továbbra is meghatározó szerepet játszik az életében a munkakörnyezet.

„A jó munkakörnyezet attól jó, hogy alkalmazkodik ahhoz a munkatevékenységhez, amit éppen végzünk”.

Egy olyan cég esetében, amely több feladatot lát el, több tevékenységi területen van jelen egyszerre, fontos, hogy technikailag is hibátlan atmoszférát teremtsen a zökkenőmentes munkavégzéshez. Példának okáért, ha adott esetben egy tárgyalásba, live meetingbe, projektbeszélgetésbe kell bevonni egy éppen otthonlévő munkatársat, ne ütközzön technikai, kommunikációs akadályokba a folyamat lebonyolítása. Egy rossz technikai háttérrel rendelkező meeting room-ban egy, az előbb említett társalgásnál állandóan fokozott figyelmet kell szentelni arra a kollégára, aki távolról kapcsolódik be, így a beszélgetés sem lesz a legrugalmasabb.

1_5.jpg
Egy munkahelyi tér rengeteg funkciót tölthet be: használható tárgyalóként, egyéni munkavégzésre, étkezésre, pihenésre. Jelenleg az a trend (és egyben hatékony megoldás), ha mindenki olyan helyet tud választani magának, ami épp a legmegfelelőbb neki az abban a pillanatban folyó munkavégzést tekintve. Vagyis legyen olyan helyszín számára, ahol zavartalanul tud telefonálni, elmélyülhet egy feladat megoldásába, vagy épp lazább-formálisabb tárgyalást bonyolíthat le.

Nagyon fontos szempont ugyanakkor az iroda teljeskörű kihasználása, hiszen költségvetési szempontból nem feltétlenül jövedelmező, ha betöltetlenül állnak a terek. Ezen kívül nyilván érdemes a komfortra is odafigyelni, hiszen például szükséges mindenki számára biztosítani az optimális privátszférát. A nem munka célú közösségi terek szintén meghatározó szerepet játszanak, ki nem szeretne nyugalomban elfogyasztani egy kávét, beszélgetni, kikapcsolódni.

„Olyan egyensúlyt kell találni, ami inkább a laza csapatösszejövetelek színtereiben nyilvánul meg, valamint le kell csökkenteni az olyan eszközök tartását, amit egy-két használat után megunnak a kollégák.”

Éppen ezeket a szempontokat, elveket figyelembe véve fejleszti új székházát a Telekom, ahová várhatóan 2018-ban költözik a cég. Mivel az új munkakörnyezet számos, eddig nem megszokott elemmel bővül majd, április óta lehetősége van a Telekom dolgozóinak arra, hogy a régi székházban kialakított, úgynevezett szimuláns térben dolgozhassanak, ezzel is könnyítve az átállást. Az új székházban szabadidős közösségi tér, fejlett technikai körülmények és kényelmesebb, levegősebb irodatér várja a munkatársakat.

A bejegyzés trackback címe:

http://miapalya.blog.hu/api/trackback/id/tr9112500733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

shitgun 2017.05.29. 16:09:06

"kényelmesebb, levegősebb irodatér" - gondolom ez a marhavagonos open office szép neve. Dolgozzon a kétanyjú ember ilyen lelketlen hangárban. És nem, az hogy van egy akvárium meg pár színes bizbasz a falon, az nem segít.

mbazs 2017.05.29. 17:06:38

Maximálisan egyetértek "shitgun" hozzászólásával. Korábban dolgoztam egy outsourcing cégnek (na ez is megérne egy misét), a székházukba néha be kellett menni a (persze borítékos) pénzért. Na ott az volt, hogy kb. 100 szerencsétlen be volt hányva egy nagy terembe, kb. egymásba ért a micsodájuk is. Azt a 10 percet alíg bírtuk ki, olyan okádék egy hely volt. Egy négyzetcentiméter privát helyük nem volt a nyomorult biorobotoknak. Nálam attól kezdve a legelső szempont munkakeresésnél az, hogy nehogy ilyen hodályba kerüljek, kínálhatnak akár kétmillió nettót is havonta, nem érdekel.
S az a leggázabb az egészben, hogy nem valami alja szalagmelóról beszélünk egy lepukkant gyártelepen, hanem szoftverfejlesztésről, ami ugye koncentrációt, elmélyülést, csendet kíván meg. De nem, spórolásból beb@sszák a birkákat egy karámba, aztán hallgassa a mellette lévők röhögését, pofázását, telefonálását, érezze a fingszagát a többi 99-nek, de azért termeljen rendesen és tartsa a határidőt. Na menjetek a birkahodályotokkal tudjátok hova.

_Epikurosz_ 2017.05.29. 17:16:05

+1 shitgunnak. "kényelmesebb, levegősebb irodatér" gondolom azt jelenti, hogy nem annyira lesznek egymás szájában az emberek, de a hangok, a közös szellőzés és hőmérséklet megmaradnak. És hozzád is odamehet bármikor bárki, vagy csak felkiálthat, és összezavarhatja a gondolataidat úgy jó 20 percre. Aztán csodálkoznak, hogy nagy a fluktuáció.

bobijub 2017.05.29. 19:07:56

a profittermelés céljából megvásárolt agyi kapacitások (=""szellemi" munkát végző alkalmazottak) üzemeltetése szempontjából a HATALMAS egyterű iroda olyan, mint villanykörtét venni beépített árnyékolással, hangszórót venni elészerelt hangtompítóval vagy vízcsapot vásárolni a teljes elzárás megakadályozására beszerelt betéttel.

az egyterű iroda gazdasági alapja az, hogy van az, aki dönthet az ingatlan beruházási és üzemeltetési költségeiről. és olyan helyzetben van, hogy lehetősége van százegésznulla százalékig figyelmen kívül hagyni az egyterű irodának a szellemi munka hatékonyságát rontó hatásából eredő, valóban nem egyértelműen könnyen kimutatható költségnövekedést. kell még hozzá egy erős munkapszichológiai-ergonómiai járatlanság, néhány tudományosnak hazudott, akár pszichológiai álruhába öltöztetett blabla, és kész is a HATALMAS egyterű iroda megalapozatlan tisztelete.

egy amerikai filmbe illő mozgalmas nagytotált, látványos (=vidámparki hullámvasút-körhinta-stb. hangulatú) kameramozgásokkal és egyszerre legalább kilencvenyolc történést bemutató nyüzsgéssel képtelenség emberi léptékű irodában leforgatni. ebből következik, hogy ennek engedelmeskedve az amerikai filmek irodát ábrázoló jelenetei szinte mind kizárólag HATALMAS egyterű irodákat mutatnak. és az agyatlan irodaterveztető ingatlanos ebből már le is vonja a következtetést, hogyaszongya: ha amerika=kánaán, amerikaifilm=HATALMASegyterűiroda, akkor ott biztos azért van kánaán, mert a HATALMAS egyterű iroda lehet egyedül a szellemi munka hatékonyságát biztosító megoldás.

tényleg vannak olyan szellemi rabszolgamunkák, amiknél a csirkeketrec jellegű egyterű iroda a leghatékonyabb megoldás a biorobotok üzemeltetésére, de ezek létezése egyáltalán nem bizonyíték arra, hogy MINDEN, AKÁRMILYEN és BÁRMILYEN szellemi munka esetén a hatékonyság záloga kizárólag a HATALMAS egyterű iroda.

hallott már valaki a cikket írató cégnél arról, hogy mik a szellemi munka hatékonyságát leginkább lerontó külső tényezők? és látott már élethelyzetszerűen üzemelő HATALMAS egyterű irodát olyat, ahol ezek közül a szellemi munka hatékonyságot rontó tényezők közül félnél többet ki lehet küszöbölni?