Hat tipp a rugalmas munkahelyi beilleszkedéshez

2017. augusztus 07. - Kontent

Elnyerni egy kívánatos pozíciót hatalmas megkönnyebbülés, ugyanakkor egy újabb hegycsúcs megmászásának is a kezdetét jelenti - a jó kezdeti benyomás és a csapatba illeszkedés nagy hatással lehet a karriered alakulására. Ha megfogadod ezt a 6 jótanácsot, sima utad lesz a törzstaggá válásig az új munkahelyeden. 

shutterstock_609133892.jpg

Kép: Shutterstock.com

1. Tedd oda magad!

Általában mindenki jó benyomást akar kelteni, és próbál lelkiismeretesen, szorgalmasan dolgozni. Olyannyira, hogy ezt igen sokan túltolják, és látszik rajtuk, hogy egy kicsit azért kamuznak, az elismerésre és nem az eredményre hajtanak. Ne erőltesd túl a dolgot, egyszerűen csak tudatosan és koncentráltan törekedj arra, hogy a kezdeti szakaszt nyomd meg! Talán úgy gondolsz magadra, mint lelkiismeretes munkaerőre, és ez helyes is, de tudod jól, hogy amikor kialakul a rutin, akkor azért lesznek olyan napok amikor éppen nem lesz a topon a motivációd. Akár elfogadod, akár nem, ez tény, úgyhogy érdemes profi módon hozzáállnod az első napok, hetek kihívásaihoz - mert nem csak te várod el magadtól az extra erőfeszítést - az újoncoktól mindenki ezt várja!

2. Légy nyitott és barátságos!

Az egyik alap hiba, amit az új kollégák elkövetnek, hogy annyira kötelességtudónak akarnak tűnni, hogy elhanyagolják a társas életet, munkatársaik megismerését. Fogadd nyitottan és örömmel, ha beszélgetést kezdeményeznek veled! Ne temesd magad csak a munkába, járj nyitott szemmel, ismerd meg a céges kultúrát, a szokásokat és az íratlan szabályokat, de elsősorban és leginkább: az embereket! Nem csak szakmai, hanem magánéleted nagy részében is komoly szerepet fognak kapni a közvetlen kollégáid életed most induló szakaszában, úgyhogy érdemes ezeket a kapcsolatokat a súlyuknak megfelelően kezelned. Ne hanyagold el az új munkatársakat, próbálj egy jó munkahelyi légkör megteremtésében közreműködni!

3. Célra tarts!

Új kollégaként fontos, hogy tiszta legyen számodra, hogy mi a feladatod. Persze, van munkaköri leírásod, kaptál egy rakat feladatot, mindent megmutattak neked az első napokban, de gondold át, hogy biztosan tisztában vagy-e a prioritásokkal. Tájékozódj a közvetlen felettesednél arról, hogy mely dolgok követelik meg a figyelmedet azonnal  nem hülyének fognak nézni, hanem nagyra fogják értékelni a kötelességeiddel kapcsolatos tudatosságodat! A prioritások áttekintése mellett mindenképpen tudakozódj arról is, hogy milyen lehetőségeid vannak a saját teljesítményed mérésére  hogy milyen mérőszámaid lesznek, hogyan fogják értékelni a munkádat. Senki sem hibáztathat azért, ha arra törekszel, hogy jó munkaerő legyél, és megfordítva is igaz ez: így tudod elkerülni azt, hogy valami kritikus fontosságú dolog elkerülje a figyelmed, akár azért, mert elsőre nem is tájékoztatott róla senki.

shutterstock_568024666.jpg

Kép: Shutterstock.com 


4. Élj a lehetőséggel!

Amikor egy új állásba kerülünk, sokan elég szerényen viselkedünk az első napokban, és arra törekszünk, hogy megfeleljünk a kollégáknak és feletteseknek. Azt azonban ne feledd el, hogy a cégnek nagyon jó oka volt arra, hogy téged, és pont téged vegyen fel. A vezetésnek volt egy elképzelése arról, hogy te miben fogod ezt a céget előrelendíteni. Erről nyilván van is elképzelésed, de legjobb, ha nem hagyatkozol csupán a külső inputokra: vesd bele magad a munkádba! Keresd meg azokat a dolgokat, ahol a te szakértelmed a lehető legjobban kamatoztatható, és használd ki az adottságaidat proaktívan! Keresd meg a módjait annak, hogy hogyan lehetsz a cég céljainak segítségére, mert ehhez a főnökeid iránymutatása kevés lesz! Ők nem ismerhetik minden affinitásodat, apró szakmai trükkjeidet. Ne várj mindig a lehetőségekre, hanem teremtsd meg azokat magadnak!

5. Mérd fel a terepet, mielőtt akcióba lépsz!

A legkellemetlenebb új kolléga az, akinek mindenre van egy jobb megoldása már a második napján. Adj időt magadnak, hogy megismerd a cég működésének valódi problémáit! Persze elképzelhető, hogy már rögtön az első benyomásaiddal fejen találod a szeget, és nagyon is hasznosak lennének a meglátásaid, feltéve hogy valaki figyelembe venné azokat. De amíg nincs mögötted néhány hét, néhány projekt, néhány kilométer a közösen befutott pályából, addig ne akard megváltani a világot a javaslataiddal, mert csak idegesíteni fogsz másokat. Esetleg még hülyét is csinálsz magadból.

6. Légy te a felmentő sereg!

Van egy kiváló, gyors és egyszerű módja annak, hogy a pozitív változás motorjaként tekintsenek rád. Szinte biztos, hogy a szervezetben valaki el van havazva, el kell látnia valamit, amihez semmi kedve, vagy el kell végeznie valamilyen rutinfeladatot, amit utál, vagy amiben nem jó - neked viszont könnyen megy. Keresd meg ezeket az embereket, és szabadítsd fel őket!

Felmentősereg

Felmentősereg - Coub - GIFs with sound by bcs

A trükk, amit sokan nem tudnak, az az, hogy az a feladat, ami számodra rutinszerű vagy egyenesen szórakoztató, az egy csomó más embernek kész kínszenvedés. Lehet, hogy öt sornyi kódot kéne beírni CSS-ben, összedobni egy táblázatot Excelben, vagy megírni egy szépen megfogalmazott levelet, netán cold call hívásokat lebonyolítani néhány vadidegennel. Mindenkinek más parái és más tehetségei vannak - ami neked könnyen megy, azt vállald be! Ezzel hatalmas hasznára válhatsz az egész cégnek, miközben jó pontokat gyűjthetsz.

Ha ezt a hat tanácsot észben tartod (és ha tovább olvasod a Mi a pálya? blog posztjait ) igazi repülőrajtot vehet a karriered az új pozíciódban, ami neked is, a cégnek is, tehát mindenkinek jó!

A bejegyzés trackback címe:

https://miapalya.blog.hu/api/trackback/id/tr1512725444

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Peetee 2017.08.07. 14:14:39

Jó lett, ezek valóban gyakorlatias tippek-trükkök.

232323 2017.08.07. 14:59:14

Van aki zsigerbol nem ilyen? Ja vannak... jo sokan is.

Szerencsere.

Köldök_szösz 2017.08.07. 19:40:18

... és akkor most megyek hányni

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.08.07. 20:42:47

5. Sokan vannak, akiknek mindenre az a jobb megoldásuk, hogy úgy kell csinálni, mint az előző cégnél. De akkor miért hagyta ott? Ennek súlyosbított esete, amikor az új vezető minden osztályt átneveztett az előző cégnél megszokott nevekre...