Mi a pálya?

Utolsó kommentek:

rgranc 2018.01.04. 19:27:18

"a legmodernebb megoldásokat felvonultató irodák, üzemek és egyéb munkahelyek egyszerűen jó helyek. Ha egy olyan közegben töltjük a nap nagy részét, ahol tudjuk, hogy a tevékenységünk nem okoz környezetszennyezést, nem zsákmányol ki se más embereket, se természeti erőforrásokat, akkor eleve jobb hangulatban fogunk dolgozni."

Előrevetítem hogy alapvetően környezetvédő beállítottságú vagyok, évek óta komolyan szelektálunk, hatszemélyes családként 60 literes kukánk van, stb.

Ennek ellenére amikor most év elején nagyon modern és túl környezetvédő irodába költöztünk, azzal nem vagyok én sem elégedett. A lámpák túl gyorsan kikapcsolnak hogy védjék a környezetet, ez a mellettünk lévő folyosókon még csak enyhén zavaró (ahányszor elmegy valaki vagy a szélen ülő kolléga nagyobbat mozdul, felkapcsol a folyosóvilágítás, aztán ki), a vécén ülve integetés manapság már kvázi normális, de hogy a megbeszéléseken is integetni/mozogni kell a meetingszobákban, az már hülyén néz ki. Az pedig hogy a rolók nappal 20 percenként felmennek (hogy a nap is melegítse az irodát), mindig újra le kell engedni, zavaró is. Persze valamennyire lehet finomhangolni ezeket a beállításokat, de igazán jobb hangulatban sajnos ezek miatt nem fogunk dolgozni, attól félek.

Bejegyzés: Fenntartható munkahelyek 1 – álomszerű terek

nemecsekerno_007 2018.01.04. 15:49:53

Még ilyenekre is fuja a kőolajból. Ennyi.

De amúgy jó ötlet.

Bejegyzés: Fenntartható munkahelyek 1 – álomszerű terek

Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2017.08.07. 20:42:47

5. Sokan vannak, akiknek mindenre az a jobb megoldásuk, hogy úgy kell csinálni, mint az előző cégnél. De akkor miért hagyta ott? Ennek súlyosbított esete, amikor az új vezető minden osztályt átneveztett az előző cégnél megszokott nevekre...

Bejegyzés: Hat tipp a rugalmas munkahelyi beilleszkedéshez

232323 2017.08.07. 14:59:14

Van aki zsigerbol nem ilyen? Ja vannak... jo sokan is.

Szerencsere.

Bejegyzés: Hat tipp a rugalmas munkahelyi beilleszkedéshez

Peetee 2017.08.07. 14:14:39

Jó lett, ezek valóban gyakorlatias tippek-trükkök.

Bejegyzés: Hat tipp a rugalmas munkahelyi beilleszkedéshez

mbazs 2017.07.03. 16:22:36

Open office, nyitott iroda (majdnem mindegy, hogy a teljesen nyitott, vagy a deszkákkal elválasztott "akol" módszer):

- ordítva telefonálók, tele pofával röhögők egész napos hallgatása

- magánszféra nulla, mindenki azonnal látja, hogy az index-et 3 percre megnézted és jönnek a "te egész nap netezel?" beszólások

- egy fingik, mindenki beájul

Marketingeseknek, üzletembereknek, stb exrtovertált figuráknak ez biztos tök szuper, de pl. programozóknak egy halál.

Shared desk? Az az, amit az egyik rendben tart, a másik meg teleganézza? :DD

Bejegyzés: Rend a lelke a hatékony munkának

Szűtté mamá? Szűjjé! 2017.07.03. 15:31:28

@MaxVal BircaMan HJCD .: Nyilván így van. Mindeközben a feudális világban, ahova a mostani vezetés alatt tartunk az ilyen "irodás" dolgok csak amolyan úri svihákságok, a hanyatló nyugat ópiumai. Bezzeg egy jó kohászüzem, termelővállalat sok kis szakmókussal, az a jövő. Az értelmiséggel csak a gond van a banánköztársaságokban.

Mondjuk megnézném, hogy mit kezdenél egy kohászüzemben, te abból élsz, hogy a kormánynak és a fidesznek trollkodsz, végülis az is "irodai" munka.

Bejegyzés: Rend a lelke a hatékony munkának

1349973572759 2017.07.03. 15:19:53

Liberálisok úgysem dolgoznak, Soros tartja el őket.

Bejegyzés: Rend a lelke a hatékony munkának

bobijub 2017.05.29. 19:07:56

a profittermelés céljából megvásárolt agyi kapacitások (=""szellemi" munkát végző alkalmazottak) üzemeltetése szempontjából a HATALMAS egyterű iroda olyan, mint villanykörtét venni beépített árnyékolással, hangszórót venni elészerelt hangtompítóval vagy vízcsapot vásárolni a teljes elzárás megakadályozására beszerelt betéttel.

az egyterű iroda gazdasági alapja az, hogy van az, aki dönthet az ingatlan beruházási és üzemeltetési költségeiről. és olyan helyzetben van, hogy lehetősége van százegésznulla százalékig figyelmen kívül hagyni az egyterű irodának a szellemi munka hatékonyságát rontó hatásából eredő, valóban nem egyértelműen könnyen kimutatható költségnövekedést. kell még hozzá egy erős munkapszichológiai-ergonómiai járatlanság, néhány tudományosnak hazudott, akár pszichológiai álruhába öltöztetett blabla, és kész is a HATALMAS egyterű iroda megalapozatlan tisztelete.

egy amerikai filmbe illő mozgalmas nagytotált, látványos (=vidámparki hullámvasút-körhinta-stb. hangulatú) kameramozgásokkal és egyszerre legalább kilencvenyolc történést bemutató nyüzsgéssel képtelenség emberi léptékű irodában leforgatni. ebből következik, hogy ennek engedelmeskedve az amerikai filmek irodát ábrázoló jelenetei szinte mind kizárólag HATALMAS egyterű irodákat mutatnak. és az agyatlan irodaterveztető ingatlanos ebből már le is vonja a következtetést, hogyaszongya: ha amerika=kánaán, amerikaifilm=HATALMASegyterűiroda, akkor ott biztos azért van kánaán, mert a HATALMAS egyterű iroda lehet egyedül a szellemi munka hatékonyságát biztosító megoldás.

tényleg vannak olyan szellemi rabszolgamunkák, amiknél a csirkeketrec jellegű egyterű iroda a leghatékonyabb megoldás a biorobotok üzemeltetésére, de ezek létezése egyáltalán nem bizonyíték arra, hogy MINDEN, AKÁRMILYEN és BÁRMILYEN szellemi munka esetén a hatékonyság záloga kizárólag a HATALMAS egyterű iroda.

hallott már valaki a cikket írató cégnél arról, hogy mik a szellemi munka hatékonyságát leginkább lerontó külső tényezők? és látott már élethelyzetszerűen üzemelő HATALMAS egyterű irodát olyat, ahol ezek közül a szellemi munka hatékonyságot rontó tényezők közül félnél többet ki lehet küszöbölni?

Bejegyzés: Az irodai lét titkai

_Epikurosz_ 2017.05.29. 17:16:05

+1 shitgunnak. "kényelmesebb, levegősebb irodatér" gondolom azt jelenti, hogy nem annyira lesznek egymás szájában az emberek, de a hangok, a közös szellőzés és hőmérséklet megmaradnak. És hozzád is odamehet bármikor bárki, vagy csak felkiálthat, és összezavarhatja a gondolataidat úgy jó 20 percre. Aztán csodálkoznak, hogy nagy a fluktuáció.

Bejegyzés: Az irodai lét titkai

mbazs 2017.05.29. 17:06:38

Maximálisan egyetértek "shitgun" hozzászólásával. Korábban dolgoztam egy outsourcing cégnek (na ez is megérne egy misét), a székházukba néha be kellett menni a (persze borítékos) pénzért. Na ott az volt, hogy kb. 100 szerencsétlen be volt hányva egy nagy terembe, kb. egymásba ért a micsodájuk is. Azt a 10 percet alíg bírtuk ki, olyan okádék egy hely volt. Egy négyzetcentiméter privát helyük nem volt a nyomorult biorobotoknak. Nálam attól kezdve a legelső szempont munkakeresésnél az, hogy nehogy ilyen hodályba kerüljek, kínálhatnak akár kétmillió nettót is havonta, nem érdekel.
S az a leggázabb az egészben, hogy nem valami alja szalagmelóról beszélünk egy lepukkant gyártelepen, hanem szoftverfejlesztésről, ami ugye koncentrációt, elmélyülést, csendet kíván meg. De nem, spórolásból beb@sszák a birkákat egy karámba, aztán hallgassa a mellette lévők röhögését, pofázását, telefonálását, érezze a fingszagát a többi 99-nek, de azért termeljen rendesen és tartsa a határidőt. Na menjetek a birkahodályotokkal tudjátok hova.

Bejegyzés: Az irodai lét titkai

2017.05.29. 16:09:06

"kényelmesebb, levegősebb irodatér" - gondolom ez a marhavagonos open office szép neve. Dolgozzon a kétanyjú ember ilyen lelketlen hangárban. És nem, az hogy van egy akvárium meg pár színes bizbasz a falon, az nem segít.

Bejegyzés: Az irodai lét titkai

CoolKoon 2017.05.10. 11:01:27

@élhetetlen: "az említett nő elégedett az állásával, és a Németországban élő ismerősöm lánya is elégedett az IBM-es állásával, fizetésével." - Ja. Mert Németországban az IBM-nek is (sokkal) többet kell fizetnie, mint Mo-n. Ezért aztán költségcsökkentésből elkezdték leépíteni a németországi részlegeiket, és amit csak lehetett, megpróbáltak Mo-ra meg Csehországba (Brünnbe) kiszervezni. Lehet, hogy a Németországban élő ismerősöd lánya elégedett az IBM-es állásával, de meglehet, hogy egy napon már nem a mo-i, hanem a romániai IBM központokba fogják kiszervezni a munkáját, ő meg megy szépen a levesbe. A multiknak ugyanis MINDENKI egy használati tárgy (nemcsak a gyakornokok), amit egy idő után eldobnak, és vesznek egy újat. A gyakornokok pedig ilyen szempontból szerintem még kiszolgáltatottabb helyzetben vannak.

"Igen, az egyetem, meg a hamburger árusítás mellett egy pénzügyes éjszakánként linuxot tanul, hát, azt hiszem, nem egy terepen mozgunk." - Én a saját példámból indultam ki. A pénzügyes nyomjon mondjuk Matlabot, esetleg Javát (az SAP-t a Netweaver óta abban programozzák). De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy képezze magát, mert azzal szerintem jobban jár, mintha gyakornokként lótifuti munkát csinál valamelyik multinál.

"Az én felvezetésem szerint ezt nektek kellett volna megmondani, már, ha értetted, hogy mit írtam ezzel kapcsolatban." - Hát pont azért lennék rá kíváncsi, mert amíg mi ott voltunk, addig az ürge nem villantott abszolúte semmit (sőt, szerintem alapvető dolgokkal nem volt tisztában még a Windowson belül se), és nem is értettem, hogy mi alapján vették fel. De a lényeg, hogy az ilyen helyeken szinte mindegy, hogy friss diplomást vagy diplomával nem rendelkezőt vesznek fel, mert ha semmi ezirányú tapasztalata nincs (még "otthonról hozott" se), akkor így is, úgy is kínszenvedés lesz az egész.

"Nem vagyok hajlandó szégyellni a diplomáimat, mert munka, kitartás van bennük, és a logikai készség bizonyítékai." - Én egy szóval se mondtam, hogy szégyellni kellene a diplomát. Inkább arról van szó, hogy egyesek mintha úgy gondolnák, hogy ha valakinek diplomája van, akkor kanállal ették az észt (nemcsak azok, akiknek diplomájuk van, mások is). Ebből pedig néha nagy lebőgések tudnak lenni, amikor az illetőnek esetleg gyakorlati tudást is fel kéne mutatnia.

"Vagy igen, és akkor jön a parlamentben, hogy ne képezzünk balneológusokat, mert nincs is tengerünk" - Heh, eltűnt a Pokorni a süllyesztőben, jött helyette ezt a címzetes egyetemi tanár, erre kiderült, hogy ugyanolyan ostoba, csak a Pokorninál százszor arrogánsabb. Csöbörből vödörbe....

Bejegyzés: Miért érdemes gyakornoknak állni?

élhetetlen 2017.05.10. 00:44:26

@CoolKoon: Na, nem sokra megyünk egymással. Én nem tudom, hogy az SAP basis level 2 pozíció milyen szint, csak azt tudom, hogy az említett nő elégedett az állásával, és a Németországban élő ismerősöm lánya is elégedett az IBM-es állásával, fizetésével. „Ha csak a fizetéseket vesszük, könnyen lehet, hogy igen. Ha pedig közben még képzi is magát (pl. programozni, Linuxot stb. tanul), akkor egyértelműen.”. Igen, az egyetem, meg a hamburger árusítás mellett egy pénzügyes éjszakánként linuxot tanul, hát, azt hiszem, nem egy terepen mozgunk.
„De kíváncsi lennék, hogy mit villantott az ürge...”. Az én felvezetésem szerint ezt nektek kellett volna megmondani, már, ha értetted, hogy mit írtam ezzel kapcsolatban.
„tapasztalatból mondom, hogy egy diploma sokszor nem jelent semmit.”. Legyen. De az, hogy valaki egy diplomát sem volt képes összehozni, az sem jelenti azt, hogy zseni. Nem vagyok hajlandó szégyellni a diplomáimat, mert munka, kitartás van bennük, és a logikai készség bizonyítékai. Nem csak egy területen tudtam megélni. Persze, tele van az ország önképzett szakemberekkel, akik mindenhez értenek. Hát nem. (Vagy igen, és akkor jön a parlamentben, hogy ne képezzünk balneológusokat, mert nincs is tengerünk. Itt mindent lehet!).

Bejegyzés: Miért érdemes gyakornoknak állni?

CoolKoon 2017.05.09. 21:28:40

@élhetetlen: "Nem hiszem, hogy (...) az IBM pár gyakornokon megspórolt pénzből akar megélni." - Muhahahahaaa...nem. Az IBM tényleg SOKKAL aljasabb annál, mint hogy csak a gyakornokokon akarjon spórolni. Volt szerencsém hozzájuk olyan 2009-2010 környékén. SAP basis level 2 pozíciót kínálgattak 120e bruttóért. Először azt hittem, hogy viccelnek, de kiderült, hogy nem (és ezt később néhány volt IBM-es kollegám is megerősítette). Ebből kiindulva a gyakornokoknak ott szerintem egy fillért se fizetnek, sőt, az se lepne meg, ha ők szednének pénzt tőle azért, hogy ott lehet (és a villanyukat használja pl.)...

"Egyébként visszatérnék arra, hogy, ha hamburgert árul esténként, akkor jobban jár?" - Ha csak a fizetéseket vesszük, könnyen lehet, hogy igen. Ha pedig közben még képzi is magát (pl. programozni, Linuxot stb. tanul), akkor egyértelműen.

"Ha én lennék a tulaj, akkor jönne a 3-6 hónap próbaidő, alacsony bérért, (esetleg előszerződés a próbaidő utáni összegről), mert ez alatt az idő alatt meg kéne fizetni egy stabil, drága céget, hogy végezzen párhuzamos munkát." - Heh, mit ad Isten, ilyenben is volt már részem. A "stabil, drága cég" voltunk mi, a cég meg mondjuk inkább kb. 20 fős lehetett, de a lényeg ugyanez volt: felvettek valakit (aki szerintem egyáltalán nem értett hozzá, pedig olyan frissdiplomás kinézete volt), minket meg pár hónappal később lapátra tettek. De kíváncsi lennék, hogy mit villantott az ürge...

Az egész diplomás dologhoz pedig még annyit, hogy tapasztalatból mondom, hogy egy diploma sokszor nem jelent semmit. Persze, a diplomára hasonlóan bazírozó német/osztrák cégek felé jó lobogtatni, de ezzel le is telt az összes funkciója.

Bejegyzés: Miért érdemes gyakornoknak állni?

élhetetlen 2017.05.09. 14:44:36

@CoolKoon: Másképp látjuk. „mivel kihasználják, és semmi nem garantálja, hogy az egyetemi évei után esetleg normális fizetést fog kapni.” Nem előléptetni kell. Bemutatja a diplomáját, és ettől átkerül egy magasabb fizetési kategóriába. És, mivel már bizonyított, lehet, hogy nem is a kategória aljára. Ingyen munka erő. Nem hiszem, hogy egy MATÁV, vagy az IBM pár gyakornokon megspórolt pénzből akar megélni. Szakembert akar, és, ha a gyakornok jó volt, akkor őt veszik fel, nem egy általuk ismeretlen másik frissen végzettet. Egyik sem állami, belterjesnek akár tekinthető is, de egy szóval nem mondtam, hogy a sarki 5 fős céghez érdemes gyakornoknak menni. Az IBM-hez igen. És ez az IT szektorban nem számít a végzettség, ez elég sanszos. Lehet, hogy nem, lehet, hogy igen. Nálunk számított. És csak egy hülye példa. Nemzetközi tender kiírásához is meg kell adni x szakember nevét, aki megfelelő felsőfokú végzettséggel, és nyelvvizsgával rendelkezik, bizonyítandó, hogy van fogadóképes ember, ha jön a külföldi cég. Nem elég az, hogy ó, igen jó szakember, és jól beszél angolul, papír is kell, nem elég a bemondás. Egyébként visszatérnék arra, hogy, ha hamburgert árul esténként, akkor jobban jár? Egyébként mindegy, én már nem leszek gyakornok!
Más. Tény, hogy soha nem dolgoztam kis cégnél, nem tudom, hogy működnek. De azt sem tudom elképzelni, hogy akár egy öt fős könyvelő cégnél, ha kiesik a stabil IT-sük, akkor felvesznek valakit az utcáról, (mert azt mondja, hogy ért hozzá), hogy tiéd a terep. Ha én lennék a tulaj, akkor jönne a 3-6 hónap próbaidő, alacsony bérért, (esetleg előszerződés a próbaidő utáni összegről), mert ez alatt az idő alatt meg kéne fizetni egy stabil, drága céget, hogy végezzen párhuzamos munkát. Mert az nem út, hogy kiderül, hogy az új fiú eltolta a mentéseket, és 100 ügyfél felé tartozunk kártérítéssel, mert elúszott az éves munka. Azt el tudom képzelni az IT szektorban bemondásra, hogy összedrótoz, ha nem működik, újra drótoz, vagy felrak egy gépet, nem működik, újra telepít, de komolyabb dolgot nem.

Bejegyzés: Miért érdemes gyakornoknak állni?

CoolKoon 2017.05.09. 13:33:58

@élhetetlen: "A gyakornok, akármilyen okos, és ügyes, és akárhogy teljesít, nem fog annyit keresni, mint egy végzett, állományban levő szakember, de tekintsünk el a gyakornokságtól egy percre." - Igen. És pontosan ezért gondolom, hogy az átlagember számára (ha magasan kvalifikált munkát akar végezni) a gyakornokoskodás nagyon rossz ötlet, mivel kihasználják, és semmi nem garantálja, hogy az egyetemi évei után esetleg normális fizetést fog kapni.

"így viszont arra áldoz, hogy legyen majd egy jól fizető állása (...) Ez a cég „honoráriuma”." - Vagy nem, mert az illetőt nem fogják akarni előléptetni. És akkor hiába gürizett a cégnél alamizsnáért évekig. És szerintem inkább ez a jellemző, mint az, hogy a cégek nem az ingyen munkaerőt látják benne, hanem a potenciális szakembert.

"Ha valaki belép egy céghez egy érettségivel, lehet, hogy kap olyan munkát, mint egy diplomás, mert van tapasztalata, tudása, vagy bármi, de a nagyobb cégeknél azért komolyan veszik a fizetési kategóriákat, amik végzettség függőek. " - A végzettséget szinte csak és kizárólag az állami cégeknél, és belterjes gyáraknál veszik figyelembe (kis cégeknél csak azt nézik, hogy az illető valamelyik haver csökött pereputtya-e vagy sem). Az IT szektorban meg szinte egyáltalán nem.

Bejegyzés: Miért érdemes gyakornoknak állni?
süti beállítások módosítása